Koło Fortuny
Koło Fortuny(TM), kf quiz Autor: snajperx |
Opis
Quiz luźno nawiązujący do teleturnieju o tej samej nazwie. W pojedynczej rozgrywce może wziąć w nim udział maksymalnie pięć osób.
Dla graczy
Komendy, które może używać każdy na kanale po przystąpieniu do gry:
!join | - | wejście do gry, |
!krece | - | zakręcenie kołem fortuny, czyli wylosowanie stawki, którą będzie się otrzymywać za odsłonięcie każdej litery; kręcić kołem może tylko gracz, na którego w danym momencie przypada kolejka wybierania liter, |
![litera] | - | po zakręceniu kołem gracz wybiera literę, wybranie samogłoski kosztuje 500 zł (niezależnie od tego otrzymuje się wykręconą wcześniej stawkę za odsłonięcie liter); po wybraniu litery skrypt odsłoni występowanie danej litery w haśle; w przypadku braku danej litery w haśle kolejka przechodzi na następnego gracza, |
![odgadywane hasło] | - | wszystkie osoby, znajdujące się na kanale podczas trwania rundy mają możliwość odgadywania hasła, nawet jeśli przedtem nie przystąpiły do rozgrywki poprzez komendę !join; jeśli gracz, na którego przypada kolejka wprowadzi błędne hasło - traci kolejkę, |
!nagrody | - | skrypt wyświetli na kanale zdobyte przez gracza nagrody (do odbioru w przyszłym życiu ;-). |
Dla autorów
Wgranie skryptu do mIRCa: |
Usunięcie skryptu z mIRCa: |
/load -rs kf.als |
/unload -rs kf.als |
Przykład typowej rozgrywki:
Najpierw wczytujemy skrypt quizowy do pamięci mIRCa.
/load -rs kf.als
Następnie uruchomiamy quiz na bieżącym kanale:
/kfon
Po wymyśleniu kategorii i hasła wprowadzamy je w kolejno pokazujących się okienkach po wprowadzeniu komendy
/haslo 5
Cyfra 5 oznacza w tej komendzie, że skrypt będzie oczekiwać na wejście do gry pięciu osób; można ustawić grę dla dwóch do pięciu osób.
W razie potrzeby, można użyć komendy:
/pomin | - | podczas przyjmowania zgłoszeń redukuje liczbę graczy do aktualnie zgłoszonych (np. w przypadku braku odpowiedniej liczby chętnych do gry); podczas trwania rundy przesuwa kolejkę odgadywania liter na następnego gracza, np. w wyniku opieszałości w grze poprzednika, |
Po odgadnięciu hasła aby rozpocząć nową rundę musimy każdorazowo powtarzać komendę:
/haslo [2-5]
Po zakończeniu quizu wyświetlamy wyniki za pomocą polecenia:
/kfstat
Po wyświetleniu się wyników kończymy quiz i zerujemy punktację komendą:
/kfoff
W następnej kolejności wyładowujemy skrypt quizowy z pamięci mIRCa:
/unload -rs kf.als
Dokładny opis wszystkich komend dla prowadzącego
/kfkom | - | wyświetlenie się opisu dostępnych komend dla prowadzącego quiz; przy użyciu tej komendy na kanał nie zostaną wysłane żadne informacje, |
/kfon | - | uruchomienie quizu na bieżącym (aktywnym) kanale, |
/kfon [kanał] | - | uruchomienie quizu na podanym kanale, |
/haslo [2-5] | - | rozpoczęcie rundy: otwiera okna, do których należy wpisać kategorię oraz hasło; cyfry z zakresu 2 do 5 oznaczają ustawienie maksymalnej liczby graczy, jaka może dołączyć do gry w danej rundzie, |
/haslo | - | rozpoczęcie rundy: otwiera okna, do których należy wpisać kategorię oraz hasło; domyślnie umożliwia wejście do rozgrywki trójce graczy, |
/anuluj | - | anulowanie rundy, |
/pomin | - |
komenda ma dwa zastosowania: - podczas przyjmowania zgłoszeń (także po użyciu /usun) redukuje liczbę graczy do aktualnie zgłoszonych, - podczas trwania rundy przesuwa kolejkę odgadywania liter na następnego gracza, |
/usun | - | usunięcie z gry gracza, na którego w danej chwili przypada kolejka; na jego miejsce może wówczas zgłosić się do gry za pomocą !join inna osoba, |
/kfaf [1-10] | - | zmiana opóźnienia przy wyświetlaniu rankingu (w sekundach), domyślnie wynosi 5 sekund, |
/kfstat | - | wyświetlenie na kanale punktacji według kolejności, |
/kfprzyp | - | przypomnienie sobie kategorii i hasła aktywnej rundy, |
/kfdodaj [nick1] [nick2] | - | dodanie punktów gracza [nick2] do gracza [nick1] i usunięcie gracza [nick2] z rankingu, |
/kfoff | - | zakończenie quizu, wyzerowanie punktacji. |